Replying to Padma Desai's letter ("Putin's Russia," May/June 2008), Michael McFaul and Kathryn Stoner-Weiss assert that, like the Yeltsin-era media bosses, the United States' "oligarchs . . . own" many media outlets, including The Nation. In reality, The Nation -- the United States' oldest continuously published weekly -- has operated at a loss during all but a few of its 143 years and has been kept alive by its subscribers, advertisers, and many loyal supporters. Moreover, The Nation's equally long-standing antioligarchic positions are known to virtually everyone familiar with the American press.

You are reading a free article.

Subscribe to Foreign Affairs to get unlimited access.

  • Paywall-free reading of new articles and a century of archives
  • Unlock access to iOS/Android apps to save editions for offline reading
  • Six issues a year in print, online, and audio editions
Subscribe Now